Ufuk Algıer – Geberit
MARKA
GEBERIT
Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer
Doğru ürünü doğru zamanda sunup bulunduğumuz pazarlarda varlığımızı güçlendiriyoruz
Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer, 20. yılını kutlayan köklü ve prestijli markanın yolculuğunu ve gelecek projeksiyonunu anlattı.
Geberit Türkiye 20 yılda neler yaptı ve zamana nasıl meydan okuyor?
Sıhhi tesisat ve vitrifiye sektöründe uzmanlaşan ve aktif bir grup olarak yolculuğunu 150 yıla yakın süredir devam ettiren Geberit, Türkiye’deki yolculuğuna ise 20 yılı aşkın süredir devam ediyor. Geberit Türkiye olarak, sorumluluğumuzda olan Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Pakistan, Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan ve K.K.T.C ihracat pazarlarımızda da büyüme stratejilerimizi gözetirken; trendlere ve çağın şartlarına uygun yaklaşımlarımız ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarımızla zamana meydan okuyoruz. Ar-Ge, satış ve pazarlama ekiplerimizle dahil olduğumuz tüm pazarlarda sektör ihtiyaçlarını en iyi şekilde gözlemleyerek, doğru ürünü doğru zamanda sunarak bulunduğumuz pazarlarda varlığımızı güçlendiriyoruz.
Geçtiğimiz sene 20. yılınızı kutladınız. Hem bu yirmi yılı hem de bundan sonrası için planınızda nelerin olduğunu anlatır mısınız?
Geride bıraktığımız 20 yılda daima stratejilerimizi ve yatırımlarımızı bulunduğumuz bölgenin dinamiklerine uygun olarak gerçekleştirdik. Baktığınız zaman gömme rezervuar alanında Türkiye pazarına giren ilk markayız. Türkiye’de gömme rezervuar ile özdeşleşmiş olsak da globalde 2015 yılında duvar arkasındaki uzmanlığımızı duvar önüne de taşıdık. 2019 yılında ise vitrifiye ve mobilya ürünlerimizi Türkiye pazarı ile buluşturduk. Gelecek hedeflerimize baktığımızda öncelikli olarak hem lokal pazarda hem de bize bağlı coğrafyalarda yeni stratejiler, ürün grupları ve teknoloji yatırımları ile büyüme istikrarını sürdürmeyi amaçlıyoruz.
Showroomlaşma sürecini anlatır mısınız? Şu anda kaç Geberit’in kaç showroomu bulunuyor?
Showroom alanlarımıza uğrayan tüm ziyaretçilerimiz ürünlerimizin ayırt edici özelliklerini keşfetme imkanı bulurken aynı zamanda serilerimizde yer alan diğer ürünleri de tanıma fırsatı yakalıyor. İlk olarak İstanbul, İzmir, Ankara, Muğla, Antalya, Samsun gibi illerde uygulamaya başladığımız ve bugün sayısı 20’yi geçen showroom konseptimizi aynı zamanda ihracat bölgelerimize de uyguluyoruz. Hem bayii hem de tüketici tarafından sevilen uygulamamız sayesinde perakende satışlarımız da sürekli olarak artarken, ürün bilinirliğimizi de yükseltmeye devam ediyoruz.
Son zamanlarda hangi ürünlere daha çok odaklanıyorsunuz ve sürdürülebilirlikle ilgili planınızda neler var?
Günümüz şartları gereği artık tüketiciler sürdürülebilir çözümlere daha çok rağbet gösteriyorlar ya da ürünlerini güvenle kullandıkları markalardan bu doğrultuda çözümler talep ediyorlar. Geberit Türkiye olarak biz de ürün gamımızı yeni trendler, güncel ihtiyaçlar ve kullanıcı beklentileri doğrultusunda iyileştirirken, tüm ürünlerimize en güncel teknolojileri adapte ediyoruz. Bir süre önce kullanıcılarla buluşturduğumuz çözümlerimiz arasında iCon yer alıyor. Seride yer alan SlimRim lavabolarda taşma deliğinin yer almaması ve taşma işleminin lavabo arkasına konumlandırılan Geberit Clou sifon ile gerçekleştirilmesi de Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıyor. Sadece üç santimetre genişliği ve asimetrik drenaj kanalıyla CleanLine50 de Geberit CleanLine duş kanalları serisini yeni bir tasarım ile tamamlıyor. Sigma70 kumanda kapağı da sade ve çerçevesiz tasarımı sayesinde banyoları kişiselleştirmede Geberit’in şıklığını yansıtıyor. Bunun yanı sıra geçtiğimiz mart ayında tanıttığımız Geberit Option aydınlatmalı aynalarımızda yer alan 22 yeni model dahil olmak üzere kullanıcılarımıza artık 40 farklı aydınlatmalı ayna seçimi sunuyoruz. Geberit Connect konseptimizde ise çeşitli sıhhi tesisat ürünlerini dijital olarak birbirine bağlıyor gerek bireysel gerekse kurumsal kullanımlarda ürünlerin bütünsel ve ekonomik şekilde yönetilmesine imkan tanıyoruz.
İlgi alanlarınızdan ve hobilerinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Hayat şartlarının sunduğu imkanlar dahilinde iyi ve kaliteli zaman geçirerek, dünyamıza ve çocuklarımızın geleceğine duyarlı olabilmeyi önceliklendirmeye çalışıyorum. Oğlumun odasında yer alan, gittiğimiz ve gitmek istediğimiz ülkeleri gösteren harita bunun için çok kıymetli. Seyahat etmenin dışında, kitap okumaktan da müthiş keyif alıyorum ve sıklıkla kitap okumaya özen gösteriyorum. Bunların yanı sıra bir de golfe ilgi duyuyorum ve bu alanda kendimi geliştirmek istiyorum.