Röportajlar

150 yıllık tecrübeye sahip Geberit, Türkiye’de 20. yılını kutluyor

Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer

Heyecanımızı kaybetmeden yenilikler üretmeyi sürdüreceğiz

Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer, ürün geliştirme süreçlerinde yenilikçi bakış açısını devam ettirmeyi temel yapı taşlarından biri olarak görüyor. Sıhhi tesisat alanında Avrupa pazar lideri Geberit’in ürünlerinde öne çıkarılan önceliklerin başında çevreci, hijyenik ve aynı zamanda tasarım yönlerinin kuvvetli oluşu geliyor. Algıer ile, Türkiye’de 20. yılına giren markanın yolculuğunu konuştuk. 

Geberit’in “Design Meets Function” mottosunu biraz detaylandırabilir misiniz?

Geberit olarak kusursuz fonksiyonelliğin ve estetik tasarımın banyonun tamamındaki ahengini “Design Meets Function” olarak tanımlıyoruz. Bu doğrultuda yer aldığımız bütün ülke ve pazarlardan sürekli bir geri bildirim alarak her bölgenin kendi ihtiyacına yani yerel dinamiklere uygun ürün geliştiriyoruz. 

Sadece bugünü düşünmekten ziyade geleceğin ihtiyaçlarına da yönelik ürünler geliştiriyoruz. Aynı zamanda yenilikçi banyo ürünleri ile insanların yaşam kalitesini sürdürülebilir bir şekilde iyileştirmeyi kendimize hedef olarak belirliyoruz. Bu amaçla uyguladığımız “hijyen”, “kullanım kolaylığı”, “konfor”, “alan optimizasyonu”, “tasarım” ve “erişilebilirlik”ten oluşan altı temel maddeyle ihtiyaçları karşılayan ürünler geliştiriyoruz

Kapsamlı bilgi birikimi ile kullanıcılarına daha fazla konfor sağlamak için Geberit hangi kriterleri öncelikle olarak uyguluyor?

Global tasarım trendleri; kullanıcıların kişisel alışkanlık ve beğenilerine, ülkelerin tesisat tiplerine, normlarına, kültürlerine, sosyo-ekonomik seviyelerine göre farklılık gösteriyor. Örneğin Uzak Doğu’da uzun yıllar önce bile akıllı klozetler genel bir ihtiyaç iken ve çok daha fazla tercih edilirken Avrupa’da son yıllarda bu talepler yeni oluşmaya başladı. Böylelikle tasarım süreçlerimiz belli dönemlerde önemli değişikliklere uğruyor. 

HER ÜRÜN ZAMANSIZ GÖRÜNÜMDE TASARIMA SAHİP

Banyo dünyasındaki yeni trendler çerçevesinde ne tür yenilikler, gelişmeler sunuyorsunuz?

Dünyada ve ülkemizde trendler değişse de kullanıcıyla buluşturduğumuz her ürünü zamansız bir görünüme sahip şekilde tasarlıyoruz. Bu yıl içinde de pazara yeni ürünler sunduk. 

Bunlardan ilki olan Acanto Rimfree® klozet, yuvarlak hatlarının öne çıkardığı estetik duruşuyla öne çıkarken kullanıcı deneyimini zenginleştiren özellikleriyle de fark yaratıyor. Kanalsız bir yapıya sahip olduğu için bakterilerin birikmesini önleyen ürünümüz, farklı banyo serileriyle de uyumlu yapısıyla geniş bir kullanım alanına sahip.

Ürünlerimizden bir diğeri olan Smyle Square Rimfree® klozet ise antibakteriyel özelliğiyle bulunduğu ortamı daha hijyenik koşullara kavuşturuyor. Ürünümüz Smyle banyo serisinin her parçasına uyumlu olup yüksek zevk sahiplerinin beklentilerini karşılıyor. Bakterilerin yer alması muhtemel tüm noktalar için kanal bırakmayan özel yapıya sahip Smyle Square, özel yıkama teknolojisi sayesinde suyun her noktaya ulaşmasını mümkün kılıyor.

Kullanıcısının kendi zevklerine uygun banyo tasarlamasını mümkün kılan Geberit iCon, modern trendlerden izler taşıyor. Seride yer alan geniş çekmece içi de daha fazla depolama alanı ve estetik görünüm sağlıyor. Geliştirilmiş ergonomik tutuşa sahip lavabo dolaplarında da farklı renk seçenekleri bulunuyor. Geniş kapı açıklığına sahip düz boy dolabın kapağı, dolaba ulaşımı kolaylaştırırken fonksiyonel kullanım imkanı da veriyor.

Bu yıl içinde çocuk banyolarına farklı bir soluk getiren Bambini serisine yeni nesil krom kaplı Bambini lavabo bataryasını ekledik. Çocuklarda hijyen bilincinin gelişimine katkı sağlama konusunda  yeni bir yorum getiren batarya, fonksiyonel tasarımı sayesinde banyoda çocuklar için oluşabilecek tehlikeleri minimuma indiriyor. Minimal boyuttaki termostatı ise aşırı sıcak su akışını önlüyor. 

Banyolara daha çok alan, esneklik ve temizlik imkanı veren Geberit ONE, yatay çıkışlı lavabosuyla Türkiye’de bir ilk olma özelliğini taşıyor. Lavabo giderinin yatayda olması, lavabo iç alanının kolayca temizlenebilmesini sağlamanın yanı sıra sabun ve su sıçramalarına çözüm getiriyor. Ar-Ge yatırımıyla güçlü bir teknik detaya sahip ürünün yatay görünüme sahip süzgeç sistemi, kendi içinde 10’dan fazla patentli parçaya sahip yapısıyla fark yaratıyor. 

Banyolara yakışan bir şıklığa sahip olan ve pürüzsüz yüzeyiyle öne çıkan Nemea, üstün duş deneyimi vadediyor. Akrilik malzemeye sahip yapısını parlak beyaz seçeneğiyle zenginleştiren ürünümüzün mat beyaz seçeneği Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıyor. Ürünümüz zemin seviyesinde bir duş teknesi olarak monte edilmesine karşın özel montaj setleriyle yerden yükseltilebiliyor. Nemea’nın kare ve dikdörtgen seçenekleri, kullanıcısı tarafından beğeni kazanırken kaydırmaz ve sağlam yapısı güvenli duş imkanı sunuyor.

Geberit’in globalde yaklaşık 150 yıllık tecrübesi mevcut. 2002 yılından bu yana ise Türkiye’deki kullanıcılara hizmet veriyorsunuz. Bu 20 yıllık süreci nasıl değerlendirirsiniz?

Yaklaşık 150 yıllık tecrübeyle şekillenen bir altyapıyla 20 yıldır Türkiye’de yer alan bir marka olarak geçmişten bugüne pek çok yeniliğe imza attık ve sektörümüze farklı bakış açıları kazandırdık. Kısa süre önce de 20. yılımızı kutladık. Bugün Geberit denince Türkiye’deki tüketicilerin zihninde oluşan yüksek standartlardaki ürün segmenti ve kalitesini ise hayatı kolaylaştıran çözümlerle mümkün kıldık.

Hizmet çeşitliliğimizi her dönem farklılaştırmak ve kullanıcılarımıza geniş bir perspektifte çözümler sunmak için 2015 yılı bizim için önemli bir milat oldu. Duvar arkasındaki uzmanlığımızı duvar önüne taşıdık ve 2019 yılından itibaren de banyo serilerimizi Türkiye’deki kullanıcılarımızla buluşturduk

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu