Melissima Röportaj
Elif Karakışla
- MELISSIMA Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı
Doğal güzelliğin lüksle buluştuğu cilt bakımı
“Cildine iyi bakan biri hayatta daha mutlu ve daha başarılı olur. Ölçülebilir, net olarak gözlenebilir değişim yaratmak ana hedefimiz. İnsan sağlığı için risk taşımayan ürün ve uygulamalar olmazsa olmazımız” diyen Elif Karakışla, MELISSIMA ile her zaman gönüllüler üzerinde AR-GE çalışması yapılan ürünleri tercih ettiklerini ve markalarını da bu vizyonu destekleyen kriterde medikal markalardan seçtiklerini vurguluyor. Başarılı girişimci ile markasının serüvenini konuştuk.
- Elif Karakışla kimdir ve kozmetik dünyasındaki yolculuğu nasıl başladı?
MELISSIMA’nın kurucusu ve yönetim kurulu başkanıyım. Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. Yaklaşık 10 yıllık kurumsal kariyerimden sonra kendi markamı kurmaya karar verdim. MELISSIMA 2008 yılında, İstanbul Bağdat Caddesi’nde cildine kendine özen gösterenlerin buluşma noktası oldu.
- MELISSIMA markası fikri nasıl doğdu?
Uzun yıllar Hürriyet Gazetesi’nde reklam ve pazarlama grubunda önemli görevlerde yer aldım. Estetik ve kozmetiği içine alan kişisel bakım ve güzellik sektörünün ne denli önemli bir yerde ve ekonomide ‘asla vazgeçilmeyenler’ kategorisinde olduğunu gördüm. Bir Boğaziçili her zaman yükselen trende yatırım yapmak ister. Güzellik sektörü fikri bu şekilde oluştu. Eşimle birlikte çok fazla seyahat ediyor, Dünyayı kıta kıta geziyoruz. Her seyahat ayrı gözlem ve deneyim şansı benim için. Özellikle Beverly Hills’e gittiğimde ‘Bu markalar neden Türkiye’de olmasın, bu kadar özenli ve donanımlı estetisyenler bizde de olabilirdi” dediğim ne varsa burada İstanbul’da yarattım.
Fakat ben üzerine, ekibimle birlikte, her zaman hep daha fazlasını koydum. Türkiye’de değil, tüm dünyada Online Cilt Analizi hizmetini sekiz sene önce başlattık.
Cilt analizi ve kargo hizmetlerimiz ile sadece İstanbul değil tüm Türkiye’nin düzenli olarak güvenle aile boyu hizmet aldığı bir kurum oldu MELISSIMA.
15 YILDIR AİLELERİN BİR PARÇASIYIZ
- MELISSIMA’nın tercih edilen bir ‘Cilt Bakım Evreni’ olmasının arkasında yatan neden nedir sizce?
Dünyanın en güçlü markalarının buluşma noktasıyız. Danışanlarımıza hep en iyisini sunma arayışındayız. Nokta atışı doğru cilt rutinleri ile evin annesine, değerli eşine, ergen çocuklarına ve gelinleriyle damatlarıyla büyüyen ailelerine her yaş için ayrı özelliklerle hizmet vermek bizim için keyif. Bu samimiyet bizi onlardan biri ‘ailenin parçası’ yaptı 15 yıldır.
- İş hayatınızı destekleyen ve sizi diğer güzellik merkezlerinden ayıran ve takipçilerinize motivasyon katan sosyal medya içerikleri hazırlama fikrinin kaynağı ve gelişimi nasıl oluştu?
Çok iyi bir dinleyiciyim. Önce dinlerim sonra konuşurum. Önce gözler sonra konuşurum. Takipçilerimizin, danışanlarımızın hislerini, ihtiyaçlarını çok iyi analiz ederim. Onları rahatlatacak, onlara iyi vakit geçirecek her şey benim için öncelikli gündemdir. Samimi, bilgilendirici ve ilham veren paylaşımlar da böyle gelişti.
Tabii Boğaziçi’nde reklam ağırlıklı eğitim almam, Hürriyet’teki görevim ve kolaylaştırıcı düşünce sistemi Access Consciousness eğitmeni olmam da kesinlikle MELISSIMA iletişimimize değer kattı.
GELİŞMEYE ADANMIŞLIK
- Profesyonel ve başarılı bir kurumsal hayattan sonra, özellikle bir kadın girişimci olarak bu yolculukta size ilham veren başarı öykünüzün arkasındaki motivasyon nedir?
Benim ekibimin hücrelerine kadar işlediğim vizyonum, “Bizden daha iyisi, yine biz!” Bu çok anlamlı bir bakış açısı, bir kadının kendisine düstur almasını hedeflediğim bir motivasyon: kendinin daha iyisi olmak kavramı.
Kimseyle yarışın yok. Kendinle de yarışmıyorsun. Kendinde her gün, o kadar taş üstüne taş koyuyorsun ve kendine zihinsel bedensel öyle güzel yatırım yapıyorsun ki; şu kesin: Yarın dünden de iyi olacaksın. Çünkü sen gelişmeye adanmışsın.
Türkiye için, dünya için, kendim için, beni sevenler için “hep daha iyisi yaşatmak için gelişmek” benim motivasyonum ve vizyonum tam olarak bu.
EĞİTİME YATIRIM ZİRVEYE YATIRIMDIR
• Başarılı bir iş kadını olarak, iyi bir kariyer hayatı için genç kadınlara ne önerirsiniz?
Mutlaka İngilizce konuşabilsinler, dünya ile entegre olmak için bu çok önemli. Sektörlerinde eksiği, yapılmamışı tespit etsinler ve bunun üzerine gitsinler. Türkiye’de aldıkları eğitimlerle yetinmesinler, dikey uzmanlık için kurslar, workshoplar, özel buluşma ders ve yeteneklerini geliştirebilecekleri uluslararası tüm destekleri arasınlar. Eğitime yatırım, zirveye yatırımdır.
Ülkede yapacakları işe dair teşvikleri takip etsinler. Devlet desteği alabilmek çok önemli. Ayrıca Avrupa Birliği ve belli fonların melek yatırımcıların incelediği projelere uygun işler geliştirmek de bir vizyon olabilir.
Ekiplerinde her zaman kendisinden daha güçlü dikey uzmanlığı bulunan takım arkadaşları bulundursunlar. Başarı primleri ve özel ödüller için bonkör olmaya gayret etsinler. Paylaştıkça artan bir enerjetik alanda yaşadığımızı akıldan hiç çıkarmamalı.
- Marka karmanızı oluştururken, kriterleriniz nelerdir?
Öncesi sonrası sonuç çıkarmak benim için çok önemli. Yani kişi ürünlerimizi kullanırken aynaya bakar “ve evet bir şeyler iyi gidiyor” der, o ayrı; bir de iki fotoğrafını üç ay arayla alır yan yana koyar “Ve bakın ben nereden nereye geldim” diyebilir bu apayrı. İkisi de başarılı protokol yürütmedir ama ben ikincisini her zaman tercih ederim. Ölçülebilir, net olarak gözlenebilir değişim yaratmak bizim ana hedefimiz. Markalarımızı da bu vizyonumuza destek olacak kriterde medikal markalardan seçtik.
İkinci şartımız ise hayvanlar üzerinde deney / test yapılmamış olmasıdır. MELISSIMA her zaman gönüllüler üzerinde AR-GE çalışması yapılan ürünleri tercih eder. İnsan sağlığı için risk taşımayan ürün ve uygulamalar olmazsa olmazımız. MELISSIMA için %0.1 oranında görülen bir yan etki veya risk dahi kabul edilebilir değildir. Markalarımızın Sağlık Bakanlığı, Avrupa Birliği kozmetik mevzuatı, FDA onaylı olması her zaman tercihimiz.
- Doğal güzelliğin lüksle buluştuğu cilt bakımı sizce ne ifade ediyor?
Bedenine, hak ettiğini düşündüğünü ikram etmek, edebilmek lükstür. Doğal güzelliği ise; fondötenle badana gibi sıvanmamış bir cilt, ifadesini bambaşka biri yapacak kadar müdahale edilmemiş bir yüz, olarak tanımlayabilirim. Kişinin kendini iyi hissedeceği tüm bakım ve uygulamalara varım. Doğal güzelliği bozar düşüncesiyle tamamen işlem yaptırmaktan kaçınmanın gerekli olduğunu düşünmüyorum. Hem teknoloji çok gelişti, hem de artık bu işlemleri yapan hekimlerin elleri ve gözleri muazzam başka çalışıyor. Her sene işlem yaptırabilir ama yine de çok doğal, yaşınızın güzeli gözükebilirsiniz.
MBR VE MELISSIMA: DOĞRU BİR BİRLİKTELİK
- MELISSIMA ile MBR markası nasıl buluştu?
Almanya’nın bu güçlü markasının bizleri ziyaret etmek istediğini öğrendiğimizde mutlulukla kapılarımızı açtık.
Uzun yıllardır başarılarını duyduğum bu marka ile tanışma zamanımızın geldiği bugünler, çok da doğru zamanlama olduğunu düşündüğüm bir döneme denk geldi. O kadar başarılıyız ki protokollerde; “Bundan daha iyisi nasıl olabilir?” diye sorduğumuz enerjetik bir sorunun cevabı olarak katıldı MBR ailemize.
- MBR kadını sizce nasıl bir profil?
Ne istediğini çok iyi bilen ve ödediği her bir kuruşun faydasının farkında olan kadın olarak tanımlayabilirim. Sadece yüz güzelliği değil; ruhunun incelikle okşanmasını talep eden, vücudunun en konforlu şekilde rahat ettirilmeye hakkı olduğunu bilen bir kadın. Asla daha azına razı olmayacak güçlü kadınlar.
MBR İLE AYNI DİLİ KONUŞUYORUZ
- Danışanlarınıza MBR protokollerini önerirken öncelikleriniz neler oluyor?
Aynı dili konuştuğumuz, beklentileri oluşmuş danışanlar için MBR çok iyi bir seçim. Etken maddeler üzerinden gittiğimizde, öncesi sonrası değişimler üzerinden gittiğimizde kesinlikle onlar da başlamak için sabırsızlanıyorlar. En zorlu vakalarda bile hiç tereddüt etmeden, çekinmeden servis ettiğimiz bir marka MBR.
- MBR ürünlerinden sizin vazgeçemedikleriniz, olmazsa olmazlarınız hangileri, neden?
En üst sıraya elbette Beta Enzyme yazarım, tüm markalarla uyumlu olması ve markanın tanışma ürünü olabilmesi açısından favori. Göz ürünleri, dudak ürünleri, vücut ürünleri, saç ve kirpik ürünleri müthiş başarılı.
Bir yüz bakım markası olmasına rağmen bunları önde sayabilmek muhteşem. Leke seriisi, hassas cilt tamiri seriisi ve de lifting için tartışılmaz seviyede başarılı bir marka.
CİLDİNE İYİ BAKAN DAHA MUTLU VE BAŞARILI OLUR
- Cilt bakımını, günlük yaşamımızda bir ritüel haline getirmenin en keyifli yollarını ve önerilerinizi sizden dinleyelim?
Cildine iyi bakan biri hayatta daha mutlu ve daha başarılı olur. İnsan ilişkileri genellikle pozitiftir, çünkü mutlaka sohbetlerde övgü alır ve özgüveni gelişir. Kendine saygı duyar, yaydığı enerji ile saygı duyulur.
Benim için cilt bakımı daha geniş, ferah, hafif, enerjik bir yaşam için anahtardır. Bir defa bir uzman danışmanlığı ile sabah akşam 2-3 haftalık kullanım yapılsın düzenli, kesinlikle bir ritüel olarak hayatın içine yerleşir ve vazgeçilmez olur.
Bizi okuyan herkese bir MELISSIMA analiz görüşmesi tavsiye ederim.